Zamów do 15:20, a wyślemy w ten sam dzień. Dotyczy kuriera DHL.
Zadzwoń do nas17 250 88 92Pracujemy od pn. do pt. 8:00 - 16:00

Dlaczego uszczelnienia pływające ulegają uszkodzeniom?

2022-07-11
Dlaczego uszczelnienia pływające ulegają uszkodzeniom?

Uszczelnienia główne zwolnicy (znane również jako uszczelnienia pływające) są uszczelnieniami mechanicznymi, których zadaniem jest utrzymywanie oleju przekładniowego wewnątrz zwolnicy oraz utrzymanie szkodliwych zanieczyszczeń na zewnątrz. Uszczelnienia te składają się z dwóch precyzyjnie szlifowanych metalowych pierścieni i dwóch gumowych lub elastomerowych o-ringów, które wymuszają połączenie tych pierścieni tak, aby tworzyły szczelne uszczelnienie.

Nie zapominajmy o tym, że żywotność wszystkich uszczelnień jest mocno ograniczona, a uszczelnienia pływające są prawdopodobnie narażone na większe zużycie niż jakakolwiek inne uszczelnienie w hydromotorze. W porównaniu z innymi elementami przekładni, takimi jak zębatki czy wałek zwolnicy, ich żywotność jest tym bardziej krótka.

uszczelnienie główne przekładni planetarnej

Główne sytuacje, które mogą spowodować, że uszczelnienie główne zwolnicy zużyje się wcześniej niż powinno:

1. Powierzchnie obudowy uszczelnienia są zbyt gładkie
Jeśli powierzchnia obudowy nie jest wystarczająco chropowata, o-ringi będą się po niej po prostu ślizgać. Aby wytworzyć optymalne obciążenie dla uszczelnienia, pierścienie te muszą toczyć się po obudowie uszczelnienia, a nie ślizgać.

2. Zanieczyszczony olej przekładniowy
Jeśli do oleju przekładniowego dostaną się zanieczyszczenia – nie ważne jak małe – można się spodziewać, że uszczelnienie wkrótce się zniszczy. Kiedy powierzchnie uszczelnienia zaczynają się zużywać, przestaje ono być szczelne i w końcu olej wycieknie z przekładni. Z tego względu nie należy dopuszczać do zanieczyszczenia oleju.

3. Nieprawidłowy montaż uszczelnienia
Niestety, nieodpowiednio zainstalowane uszczelnienie pływające zniszczy się dość szybko i zacznie nie tylko przeciekać, ale także wpuszczać kurz, żwir, piasek i brud z zewnątrz do środka zwolnicy.

uszczelnienie pływające zwolnicy

Podstawowe kroki, które powinieneś wykonać przed przystąpieniem do instalacji uszczelnienia zwolnicy:

  • Upewnij się, że Twoje miejsce pracy jest czyste
  • Oddziel wieniec zwolnicy od obudowy, aby mieć dostęp do uszczelnienia
  • Upewnij się, że bieżnia łożyska jest już zamontowana (nie może być ona zamontowana po zainstalowaniu uszczelki)
  • Wytrzyj obudowę czystą niestrzępiącą się i nie pozostawiającą kłaczków ściereczką w miejscu, gdzie zainstalowana będzie gumowa część uszczelnienia. To miejsce powinno być czyste od oleju, smaru, kurzu, metalowych wiór, itp.
  • Na wszelki wypadek sprawdź, czy nowe uszczelnienie nie ma żadnych oznak uszkodzenia
  • Wytrzyj uszczelnienie ściereczką Znajdź plastikowe narzędzie z tępą krawędzią. Ważne, by był to plastik, ponieważ metalowe narzędzie może uszkodzić o-ring.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące samego montażu uszczelnienia, zostaw to profesjonalistom i zadzwoń do nas. Możemy udzielić Ci kilku wskazówek lub możesz zdecydować, że nasi eksperci zainstalują je za Ciebie.

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2022
Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 878 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-12-07
Super
2024-12-06
Ok
pixel