Zamówienia złożone do godziny 15:20 wysyłamy tego samego dnia. Dotyczy przesyłki kurierskiej DHL
Zadzwoń do nas17 250 88 92Pracujemy od pn. do pt. 8:00 - 16:00

W jaki sposób niszczą się simmeringi? Podpowiadamy!

2023-03-23
W jaki sposób niszczą się simmeringi? Podpowiadamy!

Uszczelnienia olejowe, simmeringi są stosowane są w hydromotorach, aby zapobiec mieszaniu się oleju przekładniowego z olejem hydraulicznym. Ich zadaniem jest także zatrzymywanie cząstek ściernych, wilgoci i innych szkodliwych zanieczyszczeń, by nie mogły przedostać się do wnętrza układu.

Uszczelnienia te składają się z wargi uszczelniającej i sprężyny dociskowej, która zapewnia szczelność w miejscu styku z wałkiem silnika jazdy. Dzięki temu olej hydrauliczny nie przepływa przez uszczelkę do zębatek, łożysk i innych elementów.

Simmeringi chronią łożyska oraz inne ważne elementy pracujących w podzespole, są zatem niezbędne do prawidłowego działania hydromotoru. Właśnie dlatego, aby uniknąć jego potencjalnej awarii powinieneś wiedzieć, w jaki sposób simmeringi ulegają zniszczeniu.

Najczęstsze przyczyny niszczenia się simmeringów

simmering wałka silnika jazdy

Starzenie się pod wpływem czasu

Uszczelnienia olejowe mogą niszczyć się po prostu ze starości. Z biegiem czasu wszystkie uszczelki elastomerowe stają się kruche. Jest to naturalny proces i nie da się go uniknąć ani w żaden sposób mu zapobiec. Starzenie się materiału występuje również podczas eksploatacji simmeringa, ale również gdy leży nieużywany przez dłuższy czas.

Starzenie się pod wpływem temperatury

Proces starzenia się materiału simmeringów może być przyspieszony, jeśli uszczelnienie narażone jest na działanie wysokich temperatur. W takim przypadku proces chemiczny odpowiadający za starzenie zachodzi o wiele szybciej. Jeśli simmering staje się kruchy o wiele szybciej niż powinien, przyczyną prawdopodobnie jest właśnie starzenie cieplne.

Zużycie eksploatacyjne

Nie ma się co oszukiwać – nawet najlepszej jakości simmeringi ulegają zużyciu podczas stałego użytkowania. W hydromotorze uszczelnienie to styka się z ciągle obracającym się wałkiem silnika jazdy, niekiedy jest także narażone na zanieczyszczenia obecne w oleju, nic więc dziwnego, że pod wpływem eksploatacji krawędzie uszczelnienia się obrabiają.

uszczelnienie olejowe simmering wałka

Nieprawidłowy montaż uszczelnienia

Uszczelnienia olejowe mogą być narażone na szwank już przy samym montażu, przez co od samego początku nie będą mogły pełnić swoich funkcji. Podczas instalacji simmeringu można popełnić nawet więcej niż jeden błąd, na przykład zamontować go w złym kierunku. Kolejnym błędem jest używanie podczas tej czynności nieodpowiednich narzędzi, które mogą spowodować wyszczerbienie lub zagięcie wargi simmeringa. A najczęściej skutkuje wyciekami oleju.

Słaba tolerancja chemiczna

Simmeringi stosowane w hydromotorach muszą być wykonane z materiałów kompatybilnych z olejem hydraulicznym i olejem przekładniowym. Nie wszystkie rodzaje gum są obojętne na działanie olejów mineralnych, dlatego przy wyborze nowego uszczelnienia zwróć na to uwagę.

Jak rozpoznać, co było przyczyną uszkodzenia uszczelki?

Jeśli stary simmering jest rozerwany – przyczyną tego był najprawdopodobniej nieodpowiedni montaż lub standardowe zużycie wynikające ze naturalnego użytkowania. Jeśli jednak uszczelnienie jest pęknięte lub ukruszone, oznacza to zestarzenie się materiału lub jego nieodpowiednią odporność chemiczną.

Bez względu na przyczynę, uszkodzony simmering należy jak najszybciej wymienić na nowy, by uniknąć poważniejszych awarii zwolnicy. Pamiętaj także o tym, by podczas naprawy hydromotoru, nie montować ponownie poprzednich uszczelnień, nawet jeśli wyglądają na nienaruszone.

Pokaż więcej wpisów z Marzec 2023
Zaufane Opinie IdoSell
4.85 / 5.00 608 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-01-31
Szybka realizacja zamówienia
2024-01-20
super
pixel